כל מה שצריך וכדאי לכם לדעת על : עבודות עפר בחריש

תוכן עניינים

המושג עבודות עפר מתייחס למגוון גדול של עבודות הנדסיות שמתקיימות בשטח ובתשתיות. לרוב, עבודות עפר מבוצעות בסמוך להתחלת בנייה ציבורית או פרטית, הקמה של מרחבים ציבוריים כמו גינות ופארקים, סלילת כבישים, הקמת חצר לבית פרטי, הקמה של בתי מלון, מרכזים מסחריים, גורדי שחקים ועוד ועוד. לרוב לפני שמתחיל תהליך בנייה מכל סוג, יש להכין את השטח ולבצע בו התאמות לעבודה הצפויה. עבודת ההכנה וההתאמה הזו יכולה להיות מוגדרת גם כפיתוח תשתית, וזהו חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה על הקרקע.

 

כמובן שבכל מה שקשור לעבודות עפר יש גם המון תהליכים מקבילים או כאלה שנעשים לפני ואחרי הכנת התשתיות כמו למשל מדידת השטח, סרטוט של איך המבנה ייראה, עבודת אדריכלות מסיבית וכדומה. גם אם מדובר בשטח שצפוי להיסלל בו כביש, או בנייה של מבנה פרטי וגם כאשר מדובר בשטח לעבודה חקלאית, ברוב המקרים נצטרך לעשות עבודות עפר מסוג כלשו להתאמת השטח. לדוגמה, בסלילת כביש, לפי השלב בו מונח האספלט, צריך להשטיח את האדמה, לפנות את הסלעים והאבנים מהדרך, לכבוש את האדמה וכדומה, כל אלו הם חלק אינטגרלי מעבודות עפר. בעבודות עפר בחריש לוקחים חלק אנשי מקצוע רבים בשילוב כלי צמ“ה מסוגים שונים כמו דחפורים, טרקטורים, מלגזות ועוד. כדי לבצע את עבודות העפר להם אתם זקוקים עליכם להיעזר בקבלן מקצועי או חברה המתמחה בביצוע עבודות עפר בחריש. אין להקל בבחירה זאת ראש, שכן זו תשפיע על הצלחתו ואיכותו של הפרויקט כולו.

 

 

אילו סוגים של עבודות עפר בחריש יש?כל מה שצריך וכדאי לכם לדעת על : עבודות עפר בחריש

ישנם מגוון סוגים שונים של עבודות עפר, נפרט על כמה מהן.

  • הזזת עפר – הפעולה הבסיסית ביותר והמוכרת ביותר בתחום עבודות עפר היא הזזתו של העפר. אם לדוגמה כדי להכין את השטח יש להעביר כמויות גדולות של עפר ממקום למקום. יתכן ויש לפנות את העפר מהשטח לגמרי או שיש להעבירו ממקום למקום. כשמדובר בפינוי עפר, לרוב, קבלנים בתחום העפר יכרו את העפר ואז ימכרו אותו לגוף שלישי לצרכים אחרים כמו לשימוש בפארקים ובגינות. כאשר מדובר בהזזת עפר, גם מוכרים את העפר וגם אם מזיזים אותו מצד לצד, חשוב לתכנן את תהליך החפירה והפינוי באופן הגיוני. באופן אידיאלי, בפינוי עפר יש מראש גורם שמקבל את העפר בסיום העבודה, רצוי כמה שיותר סמוך לשטח העבודה. זה תהליך שדורש תיאום בין הרבה גורמים.
  • פינוי אבנים וסלעים – בתהליך הכנת השטח פעמים רבות יש לפנות גם סלעים ואבנים בגדלים שונים. קבלן עפר יכול לדאוג גם להעביר את הסלעים וגם לייצר חצץ לדוגמה מהחומרים בשטח ולפנותו. עבודות עפר של פינוי סלעים נהוגות כאשר יש הכנה של שטח גדול לבנייה, לדוגמה במקרה של הקמת שכונת מגורים חדשה, כאשר מכינים שטחים לעבודות חקלאות ועוד.
  • סלילת כביש – סלילת כבישים חדשים או שדרגו של כבישים קיימים נחשב לאחד התהליכים הכי מורכבים בכל מה שקשור לעבודות עפר. תחום חשוב בעבודות עפר הוא נושא סלילת הכבישים, כבישים צריכים גם עבודות הכנה והקמה וגם תחזוקה שוטפת, ישנם קבלנים בתחום עבודות עפר שמתמחים ספציפית בתחום זה. לפני סלילת הכביש יש להכין את השטח, לפנות את העפר המיותר, סלעים וכדומה. מדובר בעבודה מאוד מדויקת.
  • עבודות עפר לשימוש צבאי – תחום עבודות העפר אינו נוגע רק לעבודות אזרחיות, גם בשימוש צבאי יש פעמים רבות צורך בעבודות עפר לצורך הקמת עמדות, סלילת מיגונים, חפירה נגד טנקים ועוד. ישנם קבלנים בתחום עבודות עפר שעובדים בשוטף בתחומי הצבא ומתמחים בכך.

 

מעבר לעבודות שפירטנו שהן בהגדרתן עבודות עפר, ישנן משימות שנכללות לעיתים תחת התחום הזה כמו פינוי פסולת בנייה, פינוי פסולת באמצעות מכולות, עבודות באמצעות טרקטור, עבודות באמצעות בובקט, עבודות חפירה כמו חפירת בריכות.

 

מה עושה קבלן עבודות עפר?

קבלן עבודות עפר הוא למעשה מי שמרכז את העבודה, מתכנן אותה ודואג לביצועה. הקבלן דואג לכוח אדם המוכשר לעבוד בתנאים ובכלים הנדרשים. ישנן עבודות עפר קטנות בהיקפן כמו הקמת גינה פרטית בחצר הבית, או הכנת הקרקע לפני הקמת יחידת דיור. גם במקרים אלו תצטרכו קבלן עבודות עפר, גם אם לא תעבדו מולו באופן ישיר אלא דרך אדריכל או קבלן שמרכז עבורכם את הפרויקט. למרות שמדובר בעבודות קטנות יותר מהעבודות הגדולות בתחומי הבנייה הנרחבים יותר, מדובר באותו התחום. קבלן עבודות פרטיות פעמים רבות עושה שימוש בכלים קטנים יותר למימוש העבודות, דוגמה טובה לכך היא הבובקט.

 

בובקט הוא כלי קטן, צר, שנע גם בשטחים קטנים ועושים בו שימוש לרוב כשאין מקום לשימוש בטרקטור. כלי זה כולל מגוון אביזרים לחפירה ואיסוף עפר ואבנים. כמו כן, כאשר מדובר בעבודה קטנה וביתית יתכן ויעשה שימוש בציוד ידני בכלל, כמו אתי חפירה. סוג נוסף של עבודות עפר הוא עבודות בשטחים גדולים ומשמעותיים יותר. בין אם מדובר בכבישים ארוכים, שטחים חקלאיים או שכונות שלמות. במקרים כאלו, קבלן עבודות עפר לרוב יעשה שימוש בציוד הנדסי / מכני נרחב. הציוד הגדול לרוב כולל שימוש בטרקטורים, דחפורים, מחפרים וכדומה, שחופרים, עורמים ומעבירים את העפר, בשילוב משאיות שנושאות את העפר.

 

מה התפקידים של קבלן עבודות עפר?כל מה שצריך וכדאי לכם לדעת על : עבודות עפר בחריש

בתחום הבנייה יש מגוון קבלני עפר עם תחומי התמחות שונים ועבודות העפר הן חלק בלתי נפרד מכל פרויקט הבנייה. פעמים רבות לא תעבדו באופן ישיר עם קבלן עפר, אלא דרך הקבלן המבצע או מנהל הפרויקט. קבלן העפר מרכז את כל מה שתחת אחריות בכל הנוגע לעבודות העפר, התשתית וההכנה, דואגים לכלים מתאימים ולעובדים המתאימים.

בטיחות בתחום עבודות עפר

כחלק מתחום הבנייה גם בתחום עבודות עפר ישנו דגש רב על בטיחות וישנם כללי בטיחות בהם יש לעמוד. הכללים נוגעים בעיקר לשימוש בכלים, אופן ההפעלה של הכלים בעבודה, פיקוח וכיוון הכלים ועוד. כשמדובר בפרויקט גדול לרוב יצוות גם אחראי בנושא בטיחות שידאג לכך שכל הכללים החשובים נשמרים. לפני שאתם בוחרים קבלן המתמחה בעבודות עפר המרכז עליכם לקחת בחשבון את הנושא הבטיחות ולבדוק שהוא עובד לפי אותם כללים ולפי התקנים הקבועים בחוק. בנוסף, כדאי לבדוק את הכלים בהם הקבלן עושה שימוש. ניתן להיעזר בהמלצות של אנשים שאתם מכירים, לקרוא על בעלי מקצוע העוסקים בתחום ברשת האינטרנט, לקחת בחשבון קריטריונים כמו מקצועיות, שנות ניסיון, טכנולוגיה, יעילות, עמידה בזמנים, בטיחות, מחירים ורק אז לקחת החלטה.

 

מה המחיר של עבודות עפר בחריש?

בכל הנוגע לעלויות של עבודות עפר צריך לקחת בחשבון שכל עבודה שונה מעבודה אחרת.
ישנה משמעות להיקף העבודה, אם מדובר בפרויקט פרטי קטן כמו גינה בחצר הבית, או מדובר בהקמת שכונה חדשה. בהתאם לסוג הפרויקט יש גם את נושא הציוד שנלווה לו, מכשור כבר ורציני לעומת עבודה ידנית, את כמות העובדים הנדרשת לפרויקט ועוד. סביר להניח את כל נושא התמחור של עבודות עפר ישכלל עבורכם הקבלן שמנהל את הפרויקט בתוך העלות הכללית.

 

זוזו עבודות עפר
זוזו עבודות עפר

קבוצת עפר קידוחים נהנית ממוניטין של שנים רבות בתחום עבודות עפר וקידוח, האתר שלנו מקשר בין קבלנים או אנשים פרטיים לקבלנים מומחים בתחום המספקים השכרת מחפרונים לכל מטרה בפריסה ארצית.

אנו מספקים מחפרוני בובקט, מיני מחפרון, באגר ועוד רכבים מתקדמים לביצוע שלל עבודות עפר כגון: הריסת מבנים, תמ"א 38, אספקת חומרים לאתרי בניה, קידוחי קרקע, ביסוס מבנים, קידוחי דיפון, כלונסאות ועוד.
תוכלו למצוא אצלנו תשובה לכל שאלה באשר להתאמת עבודות עפר לצרכים שלכם.

בין לקוחותינו ישנם בעלי בתים פרטיים כמו גם קבלנים וחברות בנייה ותעשייה , ולכולם אנו מספקים פתרונות ייחודיים על פי דרישה, כולל בתחום הבנייה האקולוגית.

המנטרה שלנו: פתרון מושלם לכל עבודת עפר בישראל

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!