איך תדעו האם להשקיע בקרקע ומתי מדובר בהשקעה מניבה?

תוכן עניינים

אנשים רבים מחפשים איך להשקיע את כספם ולייצר הכנסות פסיביות שיאפשרו להם לחיות ברמת חיים גבוהה בהווה וגם בעתיד. רבים חושבים על רכישת נדל"ן, אך לרוב מדובר במחירים גבוהים מאוד שמצריכים הון עצמי גבוה במיוחד. אחרים חושבים על השקעה בקרקע, אך לא תמיד מבינים בהשקעה מהסוג הזה ולכן לא תמיד מבצעים עסקה כזו או שעושים עסקה, אך מבינים שהיא הייתה לא יעילה. בכתבה הבאה נסביר על סוגי קרקעות ואפשרויות ההשקעה.

קרקע מופשרת לבניה

קרקע מופשרת לבניה היא הקרקע האידיאלית שאנו מעוניינים להשקיע בה. מדובר בקרקע שנמצאת בייעוד למגורים וזה אומר שברגע שרכשתם אותה, אתם יכולים לבנות עליה.

ומה חשוב לשים לב בקרקע כזו? את הסיווג שלה כמובן! יש קרקעות זמינות לבנייה שנמצאות באזור שבו ניתן לבנות רק בנייני קומות ויש קרקעות שמופשרות לבניה ובהן ניתן לבנות בתים צמודי קרקע.

הייעוד של הקרקע יאפשר לכם לתכנן עתידית מה ניתן לעשות בה ומה התשואה שהיא יכולה להעניק לכם.

כך לדוגמא, אם רוכשים קרקעות להשקעה בייעוד של בנייני מגורים, הרי שתוכלו אחר כך למכור את השטח ליזם ולהרוויח עליו סכומי כסף עצומים, אך אם רכשתם קרקע בייעוד מגורים לצמוד קרקע, הרי שתוכלו לבנות בתי קרקע לפי אחוזי הבנייה של השטח.

קרקע מופשרת לבנייה בדרך כלל תעלה לא מעט ויש לקחת זאת בחשבון, אך הסיכוי שלה להניב, הוא גבוה מיותר מקרקעות אחרות.

קרקע עם בית מגורים ואחוזי בניה

קרקע עם אחוזי בנייה היא בדרך כלל קרקע שיש בה כבר מימוש של חלק מזכויות הבנייה, אך הן לו נוצלו באופן מלא.

על מנת שתוכלו לנצל את אחוזי הבנייה, עליכם להוציא את הטאבו של השטח ולהבין כמה אחוזי בנייה יש לכם לנצל.

קרקע זו בדרך כלל תעלה הרבה, כי יש עליה כבר חלק בנוי. אנשים שרוכשים קרקעות מהסוג הזה, לרוב רוכשים אותם עבור הילדים שלכם כנכס עתידי.

קרקע חקלאית

קרקע חקלאית היא קרקע שהייעוד שלה חקלאי בלבד. כלומר, לא ניתן לבצע עליה בנייה חוץ מדברים שקשורים לחקלאות.

קרקעות אלו נרכשות בעלויות נמוכות כי הן אינן מניבות בשלב הרכישה. מתי הן יכולות להיות מניבות? אם מתי שהוא משנים להן את הייעוד למגורים, דבר שהוא לרוב נדיר, במיוחד אם הן לא קרובות לתכנית מתאר קיימת.

האם שווה לרכוש אותן? לרוב לא, אלא אם יש לכם כסף נזיל ואתם יודעים שקיים סיכוי שמתי שהוא השטח ישנה את ייעודו.

קרקע לא מופשרת לבנייה שצמודה לאזור בנוי

וסוג נוסף של קרקע היא קרקע שלא מופשרת לבנייה, היא כרגע עדיין חקלאית, אך היא נמצאת צמוד לתכנית מתאר שיש בה כבר בנייני מגורים או צמודי קרקע.

הקרקע הזו אמנם לא זמינה לבנייה כעת, אך יש סיכוי שכמה שנים קדימה היא כן תהיה ותמשיך את תכנית המתאר הקיימת. זה יכול להתרחש בעיקר במקומות שבהם יש מצוקת דיור ויש להרחיב את האזור העירוני.

קרקע להשקעה

Picture of זוזו עבודות עפר
זוזו עבודות עפר

קבוצת עפר קידוחים נהנית ממוניטין של שנים רבות בתחום עבודות עפר וקידוח, האתר שלנו מקשר בין קבלנים או אנשים פרטיים לקבלנים מומחים בתחום המספקים השכרת מחפרונים לכל מטרה בפריסה ארצית.

אנו מספקים מחפרוני בובקט, מיני מחפרון, באגר ועוד רכבים מתקדמים לביצוע שלל עבודות עפר כגון: הריסת מבנים, תמ"א 38, אספקת חומרים לאתרי בניה, קידוחי קרקע, ביסוס מבנים, קידוחי דיפון, כלונסאות ועוד.
תוכלו למצוא אצלנו תשובה לכל שאלה באשר להתאמת עבודות עפר לצרכים שלכם.

בין לקוחותינו ישנם בעלי בתים פרטיים כמו גם קבלנים וחברות בנייה ותעשייה , ולכולם אנו מספקים פתרונות ייחודיים על פי דרישה, כולל בתחום הבנייה האקולוגית.

המנטרה שלנו: פתרון מושלם לכל עבודת עפר בישראל

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!