איך עובד מחפרון?

תוכן עניינים

מחפרון הוא מכשיר עם מראה ייחודי מאוד לביצוע עבודות בנייה. רק מהתבוננות בו, ניתן לדעת מה הוא עושה, אבל חשוב להבין את מלוא יכולות התפקוד שלו כדי שניתן יהיה להשתמש בו ביעילות. מחפרון הוא המצאה מעניינת מכיוון שהוא מורכב משלושה חלקי ציוד בנייה שמשולבים ליחידה אחת: טרקטור; הטענה; וחפירה. כל רכיב מתאים לסוג עבודה מסוים בשטח כמובן. באתר בנייה טיפוסי, מפעיל מחפרון משתמש בדרך כלל בשלושת המרכיבים על מנת לבצע את העבודה.

הטרקטור

מבנה הליבה של מחפרון הוא הטרקטור. בדיוק כמו הטרקטורים שהחקלאים משתמשים בהם בשדות, הטרקטור מיועד לנוע בקלות על כל סוגי השטח המחוספסים. 

יש לו מנוע חזק, טורבו, צמיגים גדולים ומחוספסים, ותא עם בקרות היגוי בסיסיו, כמו גלגל הגה, בלמים וכן הלאה. מחפרון סגור לחלוטין או עם מבנה חופה פתוח מיועד להענקת הגנה.

הטענה

רכיב ההטענה מחובר מקדימה והמחפרון מחובר מאחר. שני מרכיבים אלה משרתים פונקציות שונות מאוד. רכיב ההטענה מבצע כמה פעולות שונות. ביישומים רבים ניתן להשתמש בו כמו פח אשפה גדול או חזק. 

בדרך כלל הוא אינו משמש לחפירה; השימוש העיקרי בו הוא על מנת לאסוף ולשאת כמויות גדולות של חומר רופף. הוא משמש גם להחלקת רכיבים או לדחיפת לכלוך כמו מחרשה. המפעיל שולט במעמיס במהלך נהיגה בטרקטור.

החפירה

רכיב החפירה הוא החלק העיקרי של מחפרון. הוא משמש לחפירת חומרים קשים, ברוב המקרים אדמה, או להרמת משאות כבדים. הוא יכול להרים את החומרים הכבדים ולהפיל אותם בערמה באזור נבחר באתר הבנייה והוא מורכב ממקל ודלי. 

רכיבי המחפרון מחוברים באמצעות שלושה חלקים, והוא יכול לחפור כל מיני בורות, אבל מתאים במיוחד לחפירת תעלות. 

ראו גם: השכרת מכבש

אז מה הקשר בין טרקטור, מעמיס ומחפרון?

רכיב הטרקטור מיועד להעברת שני הרכיבים האחרים ממקום למקום, והמפעיל מתמרן אותו במהלך השימוש במעמיס. רכיבי המטען והמחפרון הם שילוב טבעי לכל מיני עבודות עפר

כשאתם חופרים הרבה לכלוך על מנת ליצור תעלה או כל סוג אחר של בור, אתם בדרך כלל זקוקים למעמיס כדי להעביר את הלכלוך מהאזור או למלא את העפר בחזרה ברגע שיש לכם את הצינורות, קווי החשמל וכן הלאה בעמדה. היישום הנפוץ ביותר עבור המחפרון הוא עבודה בסיסית זו – חפירת תעלה עם המחפרון ואז מילוי חזרה במעטף.

רגלי המייצב

הרכיבים האחרים שברוב המקרים ניתן להבחין בהם במחפרון הם שני רגלי המייצג שממוקמות ממש מאחורי הגלגלים האחוריים. רגליים אלה הן גריטיות לתפעול מחפרון מכיוון שהן לוקחות את עיקר המשקל כאשר מחפרון חופר.

ללא רגלי המייצב, משקל העומס הכבד או כוח החפירה כלפי מטה בקרקע היו מאמצים את הגלגלים והצמיגים, וכל הטרקטור יקרטע ללא הרף. המייצבים שומרים על יציבות הטרקטור, ומפחיתים את האפקט הדוחק של חפירה עם המחפרון. הם גם מאבטחים את הטרקטור כך שהוא לא יחליק לתעלה או לחור.

מחירון עבודות מחפרון

  • מחיר לשעה של עבודה עבור השכרת מיני מחפרון אופני נע בין 170-270 ש”ח. מיני מחפרון המכיל פטישון, מקדח וכף בגדלים משתנים של 20-40-60. 
  • מחיר ליום עבודה של השכרת מיני מחפרון אופני נע בין 1,300-1,7000 ש”ח, בהתאם לאופי וסוגי העבודה. 
  • מחיר השכרת של מיני מחפרון מסוג זחלי לשעת עבודה נע בין 150-220 ש”ח, בהתאם לסוג ואופי העבודה. 
  • מחיר השכרה של מיני מחפרון זחלי ליום עבודה נע בין 1,300-1,800 ש”ח.
זוזו עבודות עפר
זוזו עבודות עפר

קבוצת עפר קידוחים נהנית ממוניטין של שנים רבות בתחום עבודות עפר וקידוח, האתר שלנו מקשר בין קבלנים או אנשים פרטיים לקבלנים מומחים בתחום המספקים השכרת מחפרונים לכל מטרה בפריסה ארצית.

אנו מספקים מחפרוני בובקט, מיני מחפרון, באגר ועוד רכבים מתקדמים לביצוע שלל עבודות עפר כגון: הריסת מבנים, תמ"א 38, אספקת חומרים לאתרי בניה, קידוחי קרקע, ביסוס מבנים, קידוחי דיפון, כלונסאות ועוד.
תוכלו למצוא אצלנו תשובה לכל שאלה באשר להתאמת עבודות עפר לצרכים שלכם.

בין לקוחותינו ישנם בעלי בתים פרטיים כמו גם קבלנים וחברות בנייה ותעשייה , ולכולם אנו מספקים פתרונות ייחודיים על פי דרישה, כולל בתחום הבנייה האקולוגית.

המנטרה שלנו: פתרון מושלם לכל עבודת עפר בישראל

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!